Reklamationsret

I Vinduespudser Gruppen vasker og pudser vi mellem 30- og 40.000 stykker enkeltglas om dagen! Derfor kan der selvfølgelig ske fejl eller mangler ind imellem, selvom vi bestræber os meget på at levere den bedste service hos dig. Læs herunder hvad der er rimeligt at forvente af sin vinduespudser, som kunde i Vinduespudser Gruppen. 

  • Reklamationsret - 5 dage

Som udgangspunkt har du 5 dage til at reklamere over din vinduespudsning eller vask. Denne reklamationsret gælder selvfølgelig kun ved mangelfuld udført arbejde, glemte vinduer og lignende.

Reklamationsretten er ikke at forstå som en garanti for at dine vinduer forbliver rene de næste 5 dage. Det forhindrer det danske vejr os desværre i at garantere. Men reklamationsretten på 5 dage garanterer dig at du inden for tidsrammen, kan få en fornuftig snak med kundesupporten om hvilken løsning der er bedst at gribe til, hvis du mod forventning skulle have modtaget en service der ikke er i orden. En løsning kan enten være en decideret ompolering eller omvask, eller der kan blive tale om et afslag i regningen.

Reklamationsretten dækker med rimelighed fejl eller mangler forårsaget af vinduespudseren eller hans grej, og altså ikke udefrakommende omstændigheder!

 

  • Vejrlig er ikke dækket af reklamationsretten

Vi behøver nok ikke at fortælle, at det danske vejr er udfordrende og lunefuldt, også som vinduespudser. Vi går meget op i at levere vores service til tiden, og i det interval vores kunder ønsker. Planlægningen kan gøre det utrolig svært for os, altid at tage hensyn til vejrudsigten i dagene efter din polering. Derfor kan vi ikke tilbyde dig et afslag i en regning eller eventuel gratis omvask eller ompolering, hvis din reklamation skyldes vejret. Det kan være fænomener som storm / orkan, eller sjældnere fænomener som blodregn og lignende, der gør, at dine nyvaskede vinduer desværre ikke helt tager sig rene ud i dagene efter arbejdet er udført.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at ringe og få en snak med kundesupporten, hvis du er i tvivl om hvorfor dine vinduer ikke er rene, og der er ofte mulighed for at få en ekstra vask enten helt eller delvist, mod en mer-betaling.

Ind imellem vil vi undlade at vaske dine vinduer i storm, kraftig regn og lignende, men det er desværre ikke noget vi kan opstille en fast regel omkring, da det kan bero på flere forskellige faktorer. Synes du ovenstående er utilstrækkeligt for dig, kan vi tilbyde dig en sms dagen inden vi kommer, hvor du vil have mulighed for at afmelde ved udsigten til dårligt vejr.

Man skal huske at en vinduespolering eller vask umiddelbart inden dårligt vejr, altid fjerner gammelt skidt og snavs, så selvom vinduerne bliver beskidte igen, har det ikke nødvendigvis været helt spildt!

 

  • Reklamationsret i forhold til brug af vaskeanlæg - opstart

I Vinduespudser Gruppen går vi mere og mere over til den moderne metode til brug af vinduesvask - det som vi kalder vaskeanlægget. Vaskeanlægget er en nyere metode, der dog har vundet meget indpas de seneste år. Det skyldes at løsningen kan bruges i rigtig mange tilfælde med et godt resultat, der også skåner miljøet.

Med vaskeanlægget renses vinduerne mekanisk med en meget blød børste, hvorigennem der strømmer renset vand. Vandet er renere end regnvand, og indeholder ingen mineraler eller skadelige stoffer, såsom kalk og lignende. Metoden siges ofte at holde vinduerne renere i længere tid efter vask, da der ikke er et fedtet lag af sæbe på glasset, som kan tiltrække skidt efter polering.

I forbindelse med opstart af vaskeanlæg hos dig, kan der dog være udfordringer, hvis metoden ikke har været brugt før på din bolig. Det kan skyldes at gammel sæbe bliver vasket ud af gummilisterne i vinduerne. Det trækker så ned og giver striber og "gardiner" som kommer til syne når vandet er tørret af. Det kan være svært for vinduespudseren at opdage at resultatet ikke er blevet godt, da han oftest er kørt fra adressen inden vandet er væk. I sådanne tilfælde er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os, og her vil du oftest blive tilbudt en omvask. Der kan gå 2-4 gange før resultatet bliver helt perfekt, men så får du også derefter en rigtig god løsning hos dig på rengøring af vinduerne.

 

  • Vær opmærksom på følgende

Til sidst skal nævnes nogle ting der af og til medfører en forkert reklamation

  1. Vinduerne ser beskidte ud udvendig, men det skyldes egentlig at de er beskidte indvendig. Er du i tvivl, tjek da om vinduerne er beskidte indvendig. Stryg en finger på den indvendige side, eller prøv at tørre med en klud. Du vil hurtigt kunne se om skidtet egentlig sidder på den indvendige side. Husk vi tilbyder også indvendig polering!
  2. Mærker efter silikone, klistermærker o. lign. At få afrenset sine vinduer for silikone, rester fra klistermærker og lignende er ikke en del af prisen på en traditionel vinduespolering. Det skyldes til dels at det kan være omfangsrigt tidsmæssigt, men også at der bruges et barberblad på vinduerne ved en sådan afrensning, og det gør man ikke medmindre kunden har indvilliget i det. (se mere under afsnittet "Afrensning af vinduer og solfilm")
  3. Mærker efter sugekopper. I enkelte tilfælde ser vi mærker efter sugekopper på glassene som desværre ikke kan fjernes ved vinduespolering. Det kan skyldes en ændring i glassets overflade.
  4. Kalkaflejringer, syreskader og lignende. Vi oplever engang i mellem voldsomme kalkaflejringer, syreskader og lignende på vinduerne hos kunderne. Alt efter omfanget, kan der være sket en uoprettelig skade på glasset. Er du i tvivl vil din vinduespudser i de fleste tilfælde kunne hjælpe dig med en forklaring på hvor skaden kommer fra og hvad der eventuelt kan gøres ved den.